Strony

sobota, 7 grudnia 2013

ŚNIEŻKI

Zaczęliście już akcję pieczenia ciastek na święta? Bo ja tak, wczoraj:) Upiekłam trzy rodzaje, a wszystkie z przepisów z babcinego zeszytu, dla mnie takie są najlepsze. Dziś prezentuję jeden z moich wczorajszych wypieków - ciasteczka Śnieżki. W trakcie poszukiwań foremek przypomniałam sobie, że mam taką o kształcie śnieżynki, to było dopiero odkrycie! Z podanej ilości składników upiekłam 3 duże blachy ciastek, czyli około 150 sztuk:) Z ubitej piany, która mi została, upiekłam małe bezy. A jakie są Wasze ulubione, sprawdzone, tradycyjne przepisy na bożonarodzeniowe ciastka? Podzielcie się pomysłami, czekam na komentarze.



SKŁADNIKI (na około 150 sztuk, niedużych ciastek):
Ciasto:
30 dkg mąki
1 margaryna - zimna
cukier waniliowy
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Beza:
3 białka
szczypta soli
30 dkg cukru pudru
cukier waniliowy

WYKONANIE:
Mąkę i proszek do pieczenia przesiekać z margaryną, dodać żółtka i cukier. Wszystkie składniki wyrobić na gładką kulę ciasta. Wyrobione ciasto włożyć na 1/2 godziny do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkować, ja robiłam to etapami, odrywając po kawałku ciasta, i wykrawać z niego foremką ulubione kształty. Ciastka mogą być również okrągłe. Ciasteczka przekładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 

Beza: białka ubijamy ze szczyptą soli. Gdy będą już podbite, dodajemy do nich stopniowo cukier puder i cukier waniliowy, ubijając pianę na sztywno. Ubitą pianę przekładamy małymi porcjami na każde z ciasteczek, najlepiej robić to niewielkim nożykiem, lekko ją rozsmarowując. Ciastka pieczemy w 180°C przez 20 minut. Ostudzone przekładamy do dużego pudełka lub pojemnika. Czekamy z konsumpcją do świąt:) Ciastka bardzo dobrze się przechowują. 








Śnieżki i śnieżynka:)
Smacznego!


     

4 komentarze:

  1. Świetny przepis. Dodaj go do światecznego konkursu i wygraj zapas przypraw na dłuuuugi czas.

    Dodatkowo uzyskasz cenne, kulinarne doświadczenie do swojego portfolio.

    www.nps-mix.pl/konkurs

    Nagrody:

    www.najlepszeprzyprawyswiata.pl

    Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń