Strony

czwartek, 6 lutego 2014

BISZKOPT KRÓLOWEJ WIKTORII

Jeśli szukacie przepisu na biszkopt z lekkim kremem, to dobrze trafiliście:) Dzisiejszy wypiek to słynne ciasto nazwane na cześć królowej Wiktorii. Tradycyjnie podaje się go w Wielkie Brytanii na uroczystościach kościelnych i letnich jarmarkach. Cudownie lekki biszkopt przełożony jest gęstą bitą śmietaną i dżemem malinowym. Ja wykorzystałam dżem truskawkowy, który również bardzo dobrze tu pasuje. W oryginale do tego przepisu używa się żółtej, gęstej angielskiej śmietany (clotted cream).


   

SKŁADNIKI:
200 g miękkiego masła
200 g cukru
4 jajka
200 g mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka startej skórki cytrynowej lub esencji waniliowej

Nadzienie:
dżem malinowy lub truskawkowy
200 ml śmietany kremówki 36%
2 łyżki cukru pudru

WYKONANIE:
Miękkie masło zmiksuj z cukrem na puszysty krem. Dodawaj kolejno po jednym jajku i łyżeczce mąki za każdym razem miksując składniki na wolnych obrotach. Delikatnie wmieszaj resztę mąki razem z proszkiem do pieczenia i skórką cytrynową lub esencją waniliową, a także łyżkę zimnej wody. Rozłóż ciasto do dwóch tortownic o średnicy 24 cm - ich dna wyłóż papierem do pieczenia, a boki natłuść i wysyp mąką. Ja piekłam ciasto w jednej tortownicy, bo mam tylko jedną:) i po upieczeniu przecięłam biszkopt na dwa blaty. Biszkopt piecz 30 minut w 180°C, aż dobrze wyrośnie i będzie sprężysty. Ostudzony biszkopt wyjmij z tortownicy, a papier oderwij. Kremówkę ubij na sztywno z 2 łyżkami cukru pudru - ja dodałam również łyżeczkę żelatyny rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody, bo śmietana nie chciała być tak sztywna, jak bym sobie tego życzyła:) Na talerzu ułóż blat ciasta i posmaruj go dżemem, a potem bitą śmietaną i przykryj drugim blatem. Na końcu posyp ciasto cukrem pudrem.




Przepis pochodzi z książki Ciasta i ciastka z kremem, z serii Smaki świata. Złota kolekcja przepisów.  

4 komentarze: