Strony

piątek, 27 grudnia 2013

MUFFINY CZEKOLADOWE Z MAŚLANYM CZEKOLADOWYM KREMEM

Święta, święta i już po świętach. A ja mam dla Was jeszcze jeden świąteczny przepis. Świąteczny dlatego, ponieważ wykorzystałam do niego krem maślany, jaki został mi z pieczenia świątecznego polana:) klik Przepis na ciasto na muffinki jest autorstwa Nigelli Lawson - są to jej słynne muffiny z czekoladowymi groszkami. Ja tym razem nie dodałam do środka groszków. Z podanej ilości składników na krem zrobicie na pewno 12 babeczek, a i tak jeszcze go Wam zostanie:) 




SKŁADNIKI:
na 12 babeczek:
250 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody 
175 g cukru
2 łyżki kakao
250 ml mleka
90 ml oleju
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 jajko

Krem maślany:
175 g cukru
8 łyżek wody
4 żółtka
350 g masła w temperaturze pokojowej
100 g czekolady deserowej (ja dałam mleczną, nie gorzką, dlatego krem nie jest aż tak ciemny:))
2 łyżki esencji kawowej
skórka i sok z 1 pomarańczy

WYKONANIE:
Ciasto na muffinki: w oddzielnych miskach połącz ze sobą suche i mokre składniki, a następnie płynne przelej do składników suchych. Wszystko wymieszaj - mikserem lub łyżką. Nie musi być starannie, gdyż z ciasta z grudkami upieczemy lepsze muffiny. Ciasto przelej do papilotek lub silikonowych foremek na muffinki jedynie do 3/4 ich wysokości. Muffinki piecz w 200°C przez 20 minut. 

Krem maślany: wsyp cukier do garnka, wlej 8 łyżek wody i podgrzewaj, aż cukier się rozpuści. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 2-3 minuty. Ubij żółtka i wlej do nich cienkim strumieniem syrop (może być ciepły), cały czas ubijając, aż masa ostygnie i zgęstnieje. Następnie utrzyj krem z miękkim masłem. Dodaj do niego esencję kawową, skórkę oraz sok z pomarańczy. Roztop czekoladę w kąpieli wodnej i wymieszaj ją z kremem. Przygotowany krem przełóż do szprycy lub rękawa cukierniczego i udekoruj każdego muffinka.  




SMACZNEGO!

5 komentarzy: