Strony

środa, 4 grudnia 2013

AMERYKAŃSKI PLACEK

Dziś kolejny, po indyjskim cieście, wypiek z serii „podróże po świecie”:) Ten placek stanowi wariację sernika, uwielbianego przez większość Amerykanów. To właśnie z USA przywędrowały do Europy pierwsze serniki, zwyczaj ich przygotowania sprowadzili pierwsi osadnicy z Danii i Niemiec. W Stanach Zjednoczonych serniki cieszą się niezwykłą popularnością, wystarczy wspomnieć o słynnym serniku nowojorskim, jada się je tam praktycznie o każdej porze dnia. A ciasto, na które przepis znajdziecie poniżej, może i nie wygląda okazale - jest dość niskie, ale gwarantuję Wam, że pozory mylą - smak zwala z nóg! Do tego jest niezwykle puszyste, niczym ptasie mleczko i pachnie cudownie pomarańczą. Idealne na Boże Narodzenie.



SKŁADNIKI:
3 duże jajka
225 g twarogu naturalnego (typu President, ja użyłam twarożek „Mój ulubiony”)
350 g kremowego, tłustego serka (ja użyłam twaróg śmietankowy President)
50 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
25 g mąki ryżowej*
1 pomarańcza
100 g cukru
25 g masła - roztopić
1 łyżka cukru pudru oraz nieco do dekoracji
szczypta soli

* Jeśli nie uda Wam się kupić mąki ryżowej, możecie zemleć surowy ryż blenderem - wyjdzie na to samo:)

WYKONANIE:
Żółtka oddziel od białek. Umieść żółtka w misce i lekko ubij, po czym połącz z twarogiem oraz kremowym serkiem. Następnie utrzyj wszystko na gładką masę. Dodaj do niej oba rodzaje przesianej mąki połączone z proszkiem do pieczenia. Zetrzyj drobno skórkę z pomarańczy i wyciśnij z owocu 3 łyżki soku. Wmieszaj składniki do masy. Białka ubij ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodając stopniowo cukier i cały czas ubijając. Ubite na sztywno białka dodaj do masy, delikatnie mieszając. Małą formę - ja użyłam formy o wymiarach 27x23 cm - wyłóż papierem do pieczenia i rozłóż w niej ciasto. Wierzch posmaruj lekko roztopionym masłem i posyp łyżką cukru pudru. Ciasto piecz przez 55 minut w 180°C, aż będzie rumiane i dopieczone w środku. Ostudzony placek posyp cukrem pudrem. 

Za 55 minut będę już konsumowany;)
Patrz poniżej:)







Smacznego!



Przepis pochodzi z książki Tradycyjne ciasta, z serii Smaki świata. Złota kolekcja przepisów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz