Strony

środa, 9 października 2013

ZAPIEKANKA WARZYWNA Z MAKARONEM

Zapiekanka warzywna z makaronem to prosta i szybka propozycja na smaczny obiad. Talerz pełen kolorów jesieni - i kto powiedział, że bez mięsa nie da się zjeść? ;) Na marginesie - jestem mięsożerna, ale warzywami w takiej wybornej postaci nie pogardzę:) Dla mnie pychotka! 



SKŁADNIKI (na 4 porcje):
300 g ulubionego makaronu - ja wybrałam pełnoziarniste świderki (dałam całą paczkę makaronu, czyli 500 g, ale ostatecznie było go trochę za dużo)
250 g cukinii
250 g marchewki
250 g pora
4 łyżki masła
2 ząbki czosnku
300 g gęstej śmietany
2 jajka
100 g startego ulubionego sera żółtego
sól i pieprz

WYKONANIE:
Makaron ugotować w osolonej wodzie z dodatkiem niewielkiej ilości oliwy, odcedzić. Cukinię i marchew obrać. Warzywa zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Por oczyścić, dokładnie umyć i osuszyć, pokroić w talarki. Na dużej patelni roztopić 2 łyżki masła. Wsypać warzywa i dusić 5 minut. Czosnek obrać, przecisnąć przez praskę, dodać do warzyw. Jarzyny dusić jeszcze 5 minut, po czym dodać je do odcedzonego makaronu, wymieszać, doprawić solą i pieprzem, przełożyć do natłuszczonej formy do zapiekanek. Śmietanę wymieszać z jajami i 50 g sera, wyłożyć na makaron, posypać resztą sera i obłożyć wiórkami pozostałego masła. Zapiekankę piec w 160°C około 25 minut. 














SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz